|
Resum:
OBJECTIUS I ABAST DE LA CONVOCATÒRIA
Aquesta convocatòria finançarà projectes de recerca desenvolupats per investigadors de les universitats i centres de recerca de Catalunya.
Persegueix principalment dos objectius:
- impulsar la recerca científica d'excel·lència al nostre país
- apropar la ciència a la societat per fer-la partícip dels avenços científics i dels beneficis humans i socials de la recerca.
Es valoraran especialment els projectes que tinguin vocació transformadora, entesa com la voluntat que els potencials beneficis arribin als ciutadans, bé aportant solucions a problemes de la societat o bé generant nou coneixement científic i trobant respostes a preguntes fonamentals.
PERSONES BENEFICIÀRIES
Es podrà presentar a la convocatòria qualsevol investigador doctor, amb contracte estable amb una universitat o centre de recerca, públic o privat, redicat a Catalunya. Poden ser tant investigadors individuals com grups de recerca (amb un investigador principal). Només es podrà presentar un projecte per investigador.
ÀMBITS DE RECERCA I TIPOLOGIA DE PROJECTES
Es podran presentar únicament els projectes de recerca dels següents temes específics de els ciències de la salut:
- Trastorns alimentaris (obesitat, bulímia, anorèxia...)
- Salut pública
- Seguretat alimentària
- Dolor
Els projectes han de reunir les característiques del Programa RecerCaixa:
a) EXCEL·LÈNCIA CIENTÍFICA: es considera excel·lent la recerca que genera avenços valuosos en el coneixement i que condueix a publicacions de gran qualitat.
Es valoraran especialment els projectes que puguin generar interès i expectatives en noves àrees de desenvolupament de les ciències.
Seran benvingudes propostes interdisciplinàries i a la intefície entre camps del saber.
b) CAPACITAT TRANSFORMADORA: la capacitat del projecte de generar beneficis a la societat i les persones que la constitueixen. Un projecte transformador és el que aporta solucions científiques a problemes i reptes de la societat actual i que prova que la ciència és una eina potent de progrés social i de desenvolupament humà.
c) PARTICIPACIÓ DE LA CIUTADANIA, el potencial per engrescar a la societat en l'avenç de la ciència.
Els projectes seleccionats hauran d'iniciar-se entre el desembre de 2010 i el febrer de 2011, i s'hauran de dur a terme en els dos anys següents.
PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Consultar les bases
IMPORTS I FINANÇAMENTS
RecerCaixa financia els costos directes derivats de la realització del projecte presentat. El finançament màxim que pot rebre un projecte són 100.000 € (inclosos els overheads).
DESPESES SUSCEPTIBLES DE SER FINANÇADES
Consultar les bases
En cap cas no es podran finançar costos ja coberts per la mateixa institució o per altres fonts de finançament.
-
|